پیشنهاد سردبیر

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص روند نسخه نویسی الکترونیکی و کاغذی، توضیحاتی داد.

بیمه‌ها در شرایط اضطراری چه تعداد نسخه کاغذی را می پذیرند؟

محمدمهدی ناصحی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در کشور به جایی رسیده که بیش از ۹۸ درصد نسخه های الکترونیکی که در حوزه سلامت نوشته یا نسخه پیچی می‌شود به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود. بنابر این در حوزه بستری و سرپایی نسخه نویسی الکترونیکی در حوزه بیمه‌های پایه بیمه سلامت و تأمین اجتماعی جایگاه خود را تثبیت کرده است.

وی افزود: امروزه سازمان بیمه سلامت بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در سال دارد، یعنی در ماه ۸ تا ۹ میلیون نسخه الکترونیکی صادر، رسیدگی و پرداخت می‌شود.

ناصحی تصریح کرد: با توجه به تاکید قانون مبنی بر جلوگیری از تضییع حقوق مردم، در مواردی مثل قطعی برق، اینترنت، مشکلات زیرساختی و حوادث غیر مترقبه پیش بینی شده که ۲۰ درصد نسخه ها به صورت کاغذی مورد قبول بیمه‌های پایه شده و پرداخت هم بر همین اساس صورت گیرد.

وی تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته، همراهی جامعه پزشکی و وجود زیرساخت‌های قابل قبول، بیمه سلامت در سال گذشته تنها ۱ تا ۲ درصد نسخه های کاغذی به میزان ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه را پذیرش کرده و بقیه به صورت الکترونیکی دریافت و پرداخت شده است. لذا این مسئله هیچ هزینه‌ای را به سازمان بیمه سلامت تحمیل نکرده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بیمه سلامت قانون را اجرایی کرده و این حق مردم است در زمانی که اشکالاتی وجود دارد، سازمان بیمه گر پایه از حقوق آن ها حمایت کند.

وی گفت: بدون شک نسخه نویسی الکترونیکی مقدمه‌ای بر اجرای پرونده الکترونیک سلامت است که در آینده به سمت این پروژه حرکت می‌کنیم، این مسیر برگشت پذیر نبوده و اطلاعات خوبی هم در این زمینه کسب شده که مناسب نظام سلامت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.